Terima kasih atas kunjungan anda. Jangan lupa untuk subscribe. Jadilah seorang daripada the 'Followers' blog ini!

Tuesday, March 30, 2010

"Mad Money" in KK

Terbang ke KK from Kuching via Air Asia. Kali ni delay sikit...tapi oklah tak la lama sangat...15 minit je. Aku ambik teksi RM30 to King Park Hotel. Hotel ni sama standard dengan LimeTree Hotel Kuching. Tapi aku rasa LimeTree a bit better but still affordable to stay. Tak la jauh sangat dengan pasar Philippine.. dalam 10 minit menapak.

Petang sikit aku ke medan makan/pasar malam tepi laut. Sinilah tempat orang jual makanan laut secara terbuka. Aku pun surveyla... Lobster RM80 - RM70, udang saiz XL RM10-RM20, udang saiz M RM5, Sotong XL RM10 - RM20, Ikan Bakar XL RM25 - RM 35, Ikan Bakar saiz M RM10 -RM15. Tak de lah murah. Tapi dah sampai tempat orang..kena rasa jugaklah. Aku pilih Udang RM5, ikan siakap merah RM13, nasi putih, air kelapa. Tengok gambar kat sebelah ni...memang melelh air liur... tapi tekak aku tak berapa nak masuk... telan jelah...mahal wooo. Aku rasa orang sini tak pandai bakar ikan.. rempah tak masuk.. isi ikan pun keras. Aku mintak bil...RM23. Aku bayar RM20 je..tak sedap aku kata... ha..ha..ha. Aku lau kat bahagian jualan basah tangkapan laut... murah je aku tengok harga tangkapan ni. Tapi peniaga masakan kat sini memang markup gila-gila. Tak patut... So..kalau korang nak makan seafood yang sedap dan murah...aku cadangkan korang sewa apartment yg ada dapur.. pastu beli kat pasar dan masak sendiri..mesti puas hati.

Lepas makan aku singgah pasar malam tempat orang jual mutiara. Ni kalau orang perempuan yg datang memanglah tak menang memilih. Aku tak taulah murah ke mahal...sebab aku tak pernah survey pun kat semenanjung berapa harganya. So aku belilah sikit buat buah tangan. keronsang kat gambar sebelah ni harganya RM7 satu set. Tapi kalau beli banyak RM5. Tapi aku tak beli yg ni ..sebab bukan mutiara betul. Ialah..mutiara tulin besar ni tentulah mahal...

Sebelum aku tamatkan citer hari ni mayby korang tertanya...sebab apa title posting aku ni 'Mad Money' in KK... actually masa aku check in hotel ni tadi aku bukak TV.. terus terbuka Star Movie... cerita..MAD MONEY.

Sempoi.. share on: : facebook

No comments:

Post a Comment