Terima kasih atas kunjungan anda. Jangan lupa untuk subscribe. Jadilah seorang daripada the 'Followers' blog ini!

Monday, June 13, 2011

Kisah Doktor Hilmi

Malam tu (Khamis malam Jumaat) aku tidur di hospital teman abah di wad A2 Hospital Melaka. Tak der la tidur sangat pun.. sebab abah mamang akan selalu terjaga sebab sukar nak bernafas.

Seawal jam 6 pagi nurse dah mula sibuk untuk check keadaan pesakit. Lepas mandikan abah lebih kurang jam 6.30 pagi aku tengok doktor dah ada di ward. Doktor Hilmi yang bertugas di ward A2 dah pun mula melihat laporan pesakit-pesakit. Setiap katil dilawatinya. Awalnya masuk kerja doktor ni.. terdetik dalam hati aku.


Jam 3.00 petang aku iringi abah ke unit ECG untuk buat x-ray. jauh juga tempat tu... dalam 200 meter dari blok A. Dalam perjalanan balik keward A2 aku bertembung dengan doktor Hilmi. Blok lain pun dia kena cover ke? Terdetik lagi dalam hati.

Jam 8.00 malam, doktor buat last round untuk hari tu. Doktor Hilmi lagi! berapa jam dia kerja sehari? aku tanya dia pukul berapa balik? dia kata macam tulah setiap hari...kalau boleh balik jam 7 malam tu kira cepat la tu!  Aku memang tabik spring kat doktor Hilmi dan doktor-doktor hospital kerajaan yang lain. Memang tak ramai yang sanggup buat kerja macam tu... orang yang cool macam doktor Hilmi memang patut diberi penghormatan atas pengorbanan beliau. Walaupun penat dia memang tenang je... Tapi kata Doktor Hilmi, yang kena stay biasanya doktor-doktor (U41) macam diala...bos-bos dah balik.

Sempoi.. share on: : facebook

No comments:

Post a Comment