Terima kasih atas kunjungan anda. Jangan lupa untuk subscribe. Jadilah seorang daripada the 'Followers' blog ini!

Tuesday, May 3, 2011

Diet Cara Aku

Hari ni aku nak start diet cara aku sendiri. Mungkin kat luar sana banyak cara yang dah dipublishkan...tapi aku nak cuba cara yang aku rasa aku boleh buat. Mungkin juga gabungan kaedah-kaedah yang pernah aku baca.

Aku ni bukan la kategori gemuk, berat badan pun 72 kg. Kalau ikut BMI (slightly overweight) sepatutnya dengan ketinggian aku 169 cm berat badan yang sesuai dalam lingkungan 60 - 69 kg, tapi yang paling ideal aku rasa 65kg (berat 10 tahun dulu) ha..ha.


Lately aku rasa tak berapa sihat, kadang-kadang sakit dada. Aku tak merokok so aku rasa maybe ada kena mengena dengan aku punya berat badan. Main badminton seminggu sekali, kekadang tambah sikit dengan 1 round of golf dah tentu tak cukup bagi aku yang 10 tahun dulu aktif bersukan.

So lagi sebulan kita sama-sama tengok berjaya ke tak rancangan aku ni.

Sempoi.. share on: : facebook

No comments:

Post a Comment